Analisa Pengaruh Faktor Sensation Seeking, Locus Of Control, Ambiguity Tolerance terhadap Financial Risk Tolerance di Surabaya

Brian Zakaria(1*), Anastasia Njo(2),


(1) 
(2) 
(*) Corresponding Author

Abstract


Penelitian ini bertujuan untuk meneliti adanya hubungan ketiga faktor kepribadian terhadap financial risk tolerance di Surabaya. Ketiga faktor tersebut adalah sensation seeking, locus of control dan ambiguity tolerance. Dalam penelitian ini jenis data yang digunakan adalah data kuantitatif primer dengan menggunakan sampel sebanyak 100 masyarakat yang tinggal di Surabaya. Teknik analisis yang digunakan adalah partial least square (PLS). Hasil analisis ini menunjukkan bahwa faktor sensation seeking dan ambiguity tolerance adalah faktor yang memiliki pengaruh yang signifikan terhadap sejumlah keputusan keuangan yang berisiko.

This study aims to indicate the relation between the three factors of personality traits that affect financial risk tolerance in Surabaya. The three factors is sensation seeking, locus of control and ambiguity tolerance. In this study, the type of data used is primary quantitative data by using a sample of 100 citizen who lived in Surabaya. Analytical techniques used are partial least square (PLS). The results of this analysis indicate that factor of sensation seeking and ambiguity tolerance has significant effects toward many risky financial decisions.


Keywords


Financial Risk Tolerance, Risk Tolerance, Sensation Seeking, Locus Of Control, Ambiguity Tolerance

Refbacks

  • There are currently no refbacks.